קופירייטר טוב הוא כזה שנולד למקצוע, אדם סקרן, חושב, יוצר, כריזמטי, מנהיג, אדם מקצועי שעבר קורס קופירייטינג וכזה שיכול לכתוב על כל דבר בכל שעה. הוא למעשה זה שמוביל את הקמפיין הפרסומי מ-א´ ועד ת´, מוביל את סיעור המוחין, חושב על הקונספט ומוביל את כל התהליך.
תפקיד הקופירייטר הוא להעביר מסר שיווקי מהיצרן אל הצרכן ולכן עליו להיות בעל יכולת ביטוי גבוהה, חשיבה יצירתית, סגנון אישי והבנה של הכוח הטמון במילה. קופירייטר הוא מומחה למכירות, יודע ליצור קשר רגשי בין המוצר ללקוח, מבין את תהליך החשיבה של הצרכן ויודע לנסח טקסטים המותאמים לקהלי לקוחות שונים.
בשוק קיימות חברות רבות העוסקות בכתיבת תוכן שיווקי והצע הקופירייטרים הוא גדול. צמצום ראשוני של איש המקצוע איתם תעבדו יכולה להיעשות על ידי המלצה, תוכן שראיתם והתחברתם לסגנון הכתיבה שלו, חיפוש ראשוני של תכנים דומים למה שתרצו דרך מנועי חיפוש.
הדרך הנכונה ביותר לבחור את האדם שאיתו תעבדו וזה שיהיה אחראי להצלחת הקמפיין היא בפגישה אישית. בפגישה תוכלו להתחיל להעלות רעיונות, תראו את אישיותו של הקופירייטר ואת חשיבתו המקורית וכמובן תוכלו להרגיש את החיבור. זכרו כי הקופירייטר הוא המבצע והמתכנן של כל הקמפיין ולכן דאגו לבחור בקפידה.