קופירייטר טוב הוא כזה שנולד למקצוע, אדם סקרן, חושב, יוצר, כריזמטי, מנהיג וכזה שיכול לכתוב על כל דבר בכל שעה. הוא למעשה זה שמוביל את הקמפיין הפרסומי מ-א´ ועד ת´, מוביל את סיעור המוחין, חושב על הקונספט ומוביל את כל התהליך. תפקיד הקופירייטר הוא להעביר מסר שיווקי מהיצרן אל הצרכן ולכן עליו להיות בעל יכולת ביטוי גבוהה, חשיבה יצירתית, סגנון אישי והבנה של הכוח הטמון במילה. קופירייטר הוא מומחה למכירות, יודע ליצור קשר רגשי בין המוצר ללקוח, מבין את תהליך החשיבה של הצרכן ויודע לנסח טקסטים המותאמים לקהלי לקוחות שונים.