צור קשר חדשות מאמרים אודות דף הבית
קופירייטינג
כתיבה שיווקית
תוכן לאתרי אינטרנט
אפיון אתרים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
לא נמצאו מבזקים
תכנים לקידום אתרים
כתיבה עיתונאית
תוכן באנגלית

איך כותבים תוכן לאתר אינטרנט?

במקביל להתפתחות של רשת האינטרנט בשנים האחרונות, חלה עלייה בדרישת הגולשים לתכנים מקוריים, זמינים ורלוונטים במגוון רחב של נושאים ותחומי עניין.

אתרי האינטרנט והפורטלים המובילים בישראל כבר הבינו, שעליהם לפרוס בפני הגולשים היצע רב של תכנים בנושאים שלא קיבלו עד כה התייחסות מספקת ברשת האינטרנט.

התפתחות הווב 2.0 אפשרה לכל אחד מהגולשים להיות על גבי הרשת עיתונאי, סופר, פובלציסט, לימודי אנגלית,  משורר ומה לא. אך כתיבת תכנים ומאמרים ברשת האינטרנט שונה במהותה מכתיבת תכנים ומאמרים לכל מדיה תקשורתית אחרת.

בתקופה בה אנו מוצפים במידע, גולשי "דור האינסטנט" רוצים לקבל בדרך כלל את מקסימום המידע במינימום הזמן האפשרי, וכל זאת בצורה קלה ובאופן מיידי.

הדינמיקה ואופי הגלישה ברשת האינטרנט, מאפשרות לגולש הממוצע לצפות אך ורק במאמרים המגרים והקליטים ביותר. מאמר ארוך ומייגע יכול להתיש את הקורא ולגרום לו לדלג על הכתבה בחיפזון. אז מהם הכללים לכתיבה נכונה ברשת?

השתמשו בתכנים קצרים וקולעים

ככל שהתוכן יותר קצר וקולע במצלמות מהירות, כך יותר טוב. מאמר מסורבל יתיש את הקורא ולכן כוונו את המאמר אל הקורא ה"חסר סבלנות".

דגשים למספר המילים: לא יותר מ-6 מילים בכותרת, בין 15-20 מילים במשפט, בין 40-70 מילים בפסקה, ולא יותר מ-450 מילים לדף.

השתמשו במילים פשוטות וברורות

אין סיבה לנסות להרשים את הגולש באוצר המילים שלכם. השתמשו בשפה ברורה ועניינית שתפנה אל כלל הגולשים ולא תעורר אנטגוניזם אצלם. גולש שייתקל במאמר שמורכב ממילים מסובכות, יתעייף ויתייאש לבסוף מהקריאה.

פנו אל הגולש באופן אישי

נסו לפנות אל קורא המאמר באופן אישי. "דברו אליו" בצורה הכי ישירה שאפשר, ובטח שלא באופן מתנשא. אל תהססו לפנות אל הגולש בשפה אליה הוא רגיל, וזכרו - שפה גבוהה מדי או מתנשאת מדי יכולה להבריח גולשים.

השקיעו מחשבה בכותרת

השקיעו מאמץ בבחירת הכותרת המתאימה ביותר. כותרת יצירתית ו"מגרה" יכולה להפנות גולשים רבים אל הכתבה, ואילו כותרת שהגולשים לא מייחסים לה משמעות רבה - פשוט תגרום להם לדלג על הכתבה.

צרפו תמונה מתאימה

זוכרים שכאשר היינו ילדים, התמונות בספרים עניינו אותנו ומשכו אותנו יותר מהכתוב? כאשר כותבים מאמר או כתבה ברשת האינטרנט, יש לחשוב על תמונה שתתאר את הכתבה ואת מטרותיה באופן מוחשי. תמונה מתאימה תמשוך יותר קוראים לקרוא את הכתבה.

השתמשו בהדגשות

השתדלו לסמן ולהדגיש מילות מפתח חשובות, המאפיינות כל אחת מהפסקאות או את המאמר כולו. חלק נכבד מהקוראים יסרקו את המאמר במהירות ויתקלו בעיקר

במילים המודגשות, שישמשו להם כפרפרזה למאמר כולו. עם זאת, חשוב לא לעשות שימוש מוגזם בהדגשות כיוון שהדבר יכול להעיק על הגולשים.

שאלו שאלות ונסו לענות עליהם

השתדלו להעלות שאלות ממוקדות ולענות עליהם במאמר. גולשים רבים מחפשים ברשת האינטרנט תשובות לשאלות ספציפיות ולכן עליכם להבהיר איזה תשובות אתם עונים בדיוק.

נסו להשתמש ברשימות (lists)

סידור תכנים ברשימה מסודרת בדרך כלל יעיל יותר מפיסקה המתארת את אותם הנושאים. רשימות מאפשרות לקרוא את התוכן במאונך ולא במאוזן, ועל כן הן קלות יותר ל"סריקה" על ידי הגולשים. בנוסף הוכח כי הן מושכות את תשומת לבם של הגולשים.

מפת אתר | צור קשר