צור קשר חדשות מאמרים אודות דף הבית
קופירייטינג
כתיבה שיווקית
תוכן לאתרי אינטרנט
אפיון אתרים
טופס יצירת קשר
שם:
אי-מייל:
טלפון:
כתובת:
נושא הפניה:
לא נמצאו מבזקים
תכנים לקידום אתרים
כתיבה עיתונאית
תוכן באנגלית

כתיבה עיתונאית

כתב עיתונות חייב להיות בעל מיומנות כתיבה לצורך כך. כתיבת תוכן לאתרים יכולה להיות גם כתיבה עיתונאית. כתיבה עיתונאית מכילה מספר סוגים- תלוי בסוג הידיעה או בסוג הכתבה האמורה. הידיעה חייבת לענות על חמשת המ"מים- מי? מה? מתי? מדוע? באיזה מקום? ויש המבקשים לדעת גם איך. יש המתמצתים את התשובות לכך בכותרת המשנית, והפירוט בהמשך.

סוגי כתיבה עיתונאית
סוג אחד הוא ידיעה חדשותית. סוג שני הוא כתבה המתארת בסגנון מורחב וסיפורי את הידיעה ובה יש יכולת גבוהה יותר לחבר את הקורא עם הכתבה שנרקמת כמו סיפור קצר מנקודת ראות אחת אך אינפורמטיבית. ישנו גם מאמר אשר אובייקטיבי יותר ואמור לגבש אצל הקורא דעה באשר לכתוב. בכתיבה עיתונאית חייב להיות חידוש שנרקם תוך שימוש בחוש הבלשי של הכתב, כך שהמידע עצמו הוא המרעיש ויכול "לעשות גלים" אצל הקורא. המידע נמסר, הקורא "לועס ומעכל" את הכתוב. התנאי בהצגת עובדות מסוג זה הוא שכל עובדה תהיה מבוססת ונכונה, שכן מספיקה טעות אחת כדי למוטט את מגדל האמון שנוצר בין בכותב לקורא. לאחרונה עם התפשטות המהפכה הדיגיטלית, גם מאמרים נכתבים באופן שיש בו נימה אישית ולכן הדיווח לא תמיד נקרא אובייקטיבית.

עריכה לשונית
בכתיבה עיתונאית חייבת להיות גם עריכה לשונית – כדי שתשא טון שונה בהתאם לקהל אליו היא מכוונת. ראשית- זיהוי קהל היעד, לאחר מכן- מיפוי חומר הקריאה כך שימשוך את הקורא להשאר ולקרוא את הכתיבה, ללא קשר למדיה בה היא משווקת. חשוב ללמוד קורס עיתונאות לפני שנכנסים למקצוע.
מפת אתר | צור קשר